loading...
BOOM Studio Tabriz
sabamehrm بازدید : 125 سه شنبه 02 بهمن 1397 نظرات (0)

 

طراحی داخلی در قشم و بندرعباس

 استودیو معماری بوم

طراحی داخلی

برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس با بهترین کیفیت توسط متخصصین معماری داخلی در قشم و بندرعباس و دارای تجربه کافی در یکی از قویترین آتلیه‌های معماری تبریز امروز با ما تماس بگیرید:

آدرس: تبریز، ولیعصر، خیابان اوحدی، نرسیده به کریم خان، پلاک 6/1

شماره تلفن: 04133332930                شماره موبایل: 09223654069

فاکس: 04133332930                        کدپستی: 5157753714

 

 

 

 


طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس

اگر بتوانیم با جابجایی تیغه‌ی دیواری، فضایی را بزرگتر کنیم که پاسخس باشد به نیازی، یا اینکه با تغییر رنگ فضایی دیگر، روحیه‌ی ساکنان آنجا را بهتر کنیم و یا با چیدمانی صحیح در مبلمان خانه، حرکت اهالی را نظم بهتری ببخشیم در این صورت جانی تازه به فضا دمیده ایم که ارتقای سطح کیفی آن فضا را در پی خواهد داشت. این فعالیتها را معماری داخلی و یا طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس مینامیم. تفاوت این دو واژه به اینصورت مورد پذیرش اندیشمندان این رشته است که؛ معماری داخلی شامل طرح و ساخت فضاهای داخلی ساختمان است در حالیکه طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس صرفاً در طراحی و برنامه ریزی محدود شده است.

تعاریف دیگر در معماری داخلی:

·        طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس، آموزش هنر بهتر زیستن در فضایی محدود

·        معماری داخلی، ورود جان زندگی به فضای معماری است

·        طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس شکل آفرین زندگی مناسب، با فرهنگ مصرف کننده و مخاطبش است

·        طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس کوششی ست تجربی در اهلی کردن فضای زندگی

به هر حال در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس، طرز استفاده از فضا اهمیت دارد نه خود فضا. اصطلاحی در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس وجود دارد که از کوچکی فضا نترسید، کوچکترین خانه ها را هم می توان بزرگ و چشمگیر جلوه گر ساخت.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس:

·        اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس کاستن از لوازم و اشیای غیر ضروری است، بیشتر مردم گویی ناچارند که در هر متر مربع از فضا تا می توانند اشیای و اکسسوری بیشتری بگنجانند. حاصل این طرز فکر، به راستی محدودیت جا خواهد بود. همچنین به زودی متوجه خواهید شد که استفاده از اشیای کوتاه (ارتفاع کم) در اتاقها، به انسان حس گشادگی و دلبازی و خلوتی می بخشند و وسایل کوچک اتاق را باز و روشن می کنند.

·        برای بزرگ تر جلوه دادن یک اتاق، دیوارها و سقف را رنگ روشن بزنید. سطوح انعکاسی، مانند دیوارهای آینه پوش یا جلا داده شده، اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند. این همان احساس مشابه خطای باصره است.

·        قبل از رندهای نهایی طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس، برای چندمین بار موجودی بازار از بابت انواع مبلمان و اندازه های واقعی آنها را بررسی کنید ممکن است یک کاناپه خاص کل فضای شما را تحت تاثیر قرار دهد و برای شما مهمترین منبع الهام شود.

 

توجه به حال و هوا (Ambience)

·        اتاقهای به یاد ماندنی مانند انسانهای به یاد ماندنی، هویتی متمایز دارند به بیان هنری، یک اتاق در بدو ورود، شخصیت صاحب آن را تداعی می کند. این نکته در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس بسیار حائز اهمیت است و آنچه موجب احساس است حال و هواست نه الزاماً سبکی که برای طراحی آن انتخاب کرده اید. طیف گسترده ای از امکانات و تجهیزات برای حصول این مهم وجود دارد ؛ انواع پارچه ها، چراغ ها، ضمائم تزئینی و بسیاری لوازم دیگر که جهت آفرینش روحیه دلخواه خود میتوانید به کار گیرید.

·        بی پیرایگی در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس یعنی توجه به اصل و هدف غایی معماری داخلی. توصیه میکنم به پشتی ای تکیه دهید، پاهایتان را بالا بگذارید، راحت باشید و روح و روان خود را دوباره سرشار انرژی سازید. این جا خانه است رفاه و آسایش روحی اصلی ترین هدف آن است . خانه تسکین دهنده آلام ساکنین و نماد خویشتن آنها ست. لذا اجازه دهید سلیقه افراد ساکن در خانه جریان یابد و از زمینه های آشفته که حس کنجکاوی و ماجراجویی معمارانه را پاسخ می دهد بپرهیزید.

                                    

نمونه ای از طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس مسکونی در تبریز

 

این پروژه طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس توسط استودیو معماری بوم در تبریز انجام شده است در پروژه فوق خانواده چندان علاقه ای به آشپزخانه باز نداشته و هدف اصلی طراحی دکوراسیون ارزان بود. به عنوان معمار داخلی، این حس وجود دارد که خانم خانه در فضای بسته آشپزخانه حال و هوای خوشایندی را تجربه نخواهد کرد. لذا طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس این واحد مسکونی به صورت فوق به شکل آشپزخانه نیمه باز صورت گرفته است. حال و هوای این پروژه مدرن است اما هویتی نیمه سنتی بخود گرفته است استفاده ایجاز گونه (Abstract) از متریال آجر با رنگ سفید به عمق فرهنگی این فضا افزوده در حالیکه بر چهره مدرن آن تأثیر منفی نداشته است.

 

 

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس (Furniture)

مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس نقشی همانند مواد اولیه اصلی در تهیه غذا دارد، اساساً مبلمان و اکسسوری ها بخشی از طرح هستند که خانه‌ی یا فضای کار دوست داشتنی  و قابل زندگی را خلق می‌کند. فضاهای خالی پوسته هایی بی روح هستند که برای هیچ فعالیتی روایتی ندارند. مبلمان مشوق بروز فعالیتهایی است که طراح و معمار برای استفاده کننده ها در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر یک کاناپه رو به پنجره ای گشاده جاگیری شده اس به احتمال قوی مخاطبین انتظار دارند در هنگام نشستن چشم اندازی بدیع یا خوشایند را در پیش رو داشته باشند. یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس و دکوراسیون منازل چیدمان غلط مبلمان پشت به پنجره است که نه تنها از اصول بدیهی استفاده از نور طبیعی به دور است بلکه گفتگو در این مجموعه مبلمان به صورت ضد نور در چهره ها خواهد بود.

رنگ (color)

ادراک رنگ حاصل چگونگی جذب یا انعکاس نور مرئی در طیف رنگ توسط جسم است. در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس، رنگ از چالشی ترین و بحث انگیز ترین نمودهای طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس بوده و هست، وقتی در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس رنگ وارد گود میشود رمز و راز آغاز می‌شود، تاثیر بسیار قوی رنگ مثل شمشیر دولبه در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس عمل می کند. پس به خود جرأت دهید و در انتخاب رنگ بسیار جسور باشید اما همواره مراقب باشید که اثرات روانی رنگ که درعلوم مختلف در مورد آن بحث شده ممکن است به کارتان آسیب بزند. این کار راهوشمندانه و شاعرانه انجام دهید و بیشتر از آزادی فکری برخوردار باشید . من این نوید را بدهم که رنگ بسیار ارزان است و اگر رنگ انتخابی تان در نهایت مورد پسند شما نبود به راحتی عوضش کنید.

 

 

 

 

·        برخی از رنگها به صورت ذاتی حامل احساسی هستند که باید به آنها توجه کرد. به عنوان مثال: رنگ زرد؛ رنگ هوشیاری و تازه گی ست رنگ صبح است و جوانی و انگیزه در حالیکه رنگ آبی، رنگ اعتماد و صلابت است رنگ لباس دیپلماتها و رنگ زمینه سخنرانی پیشوایان مذهبی، رنگ محکم و بی شکی است رنگ آسمان و حس ملکوت. از طرفی رنگ قرمز ماهیت مادی و زمینی دارد رنگ اشیا ست و به نظر می رسد رنگ قرمز پر حرارت و در عین حال نا پایدار است رنگ قرمز تیره در کنار رنگهای طلایی تجمل بسیار پر اغراق را نمایش می دهند. رنگهای بنفش رنگ رسمی سالنهای مد و رنگ زنان است.

·        رنگها برای ایجاد حال و هوای خاص مد نظر طراح در یک پروژه معماری داخلی بسیار کارآمد هستند، به عنوان مثال اتاقهای نشیمن با رنگهای سیاه و بژ و سفید و در زمینه ای کرم حال و هوایی کلاسیک و پیچیده خواهند داشت، حسی پر خاطره و رمزآلود در عین حال آشنا.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس به کتاب هنر رنگ، ایتن مراجعه کنید همچنین این فایل ممکن است برای شما مفید باشد.

تناسبات در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس

در رشته های هنر و طراحی، تناسب یکی از اصول اصلی در تعریف شکل است: نسبت اندازه عرض به طول. توصیف تناسب یک شئی محدود به اندازه های آن نیست زیرا هنگاهی که طراحان از تناسب شکل سخن می گویند اغلب در مورد ارتباط میان عرض و طول مستطیل محیطی یا محاطی شکل بحث می کنند در حالیکه می توانند تناسب یک بیضی و یا حتی فرمهای نامنظم و پیچیده مانند یک استخر لوبیا شکل را نیز بیابند.

تناسب فضا یا جسم در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس، با اندازه نسبی سه متغیر توصیف می‌شود: عرض، طول، ارتفاع. ویژه گی های شخصیتی و کاربردی یک اتاق به شدت تحت تاثیر تناسب فضا ست. یک اتاق مستطیل داز و باریک با بلندای زیاد، ویژه گی های متفاوت از یک اتاق مربع شکل با سقف کوتاه دارد. تناسب نسبی اتاق موجب می شود که یک فضا به منزله یک مسیر عبور یا مکانی برای توقف در نظر گرفته شود. اتاقهای مربع شکل ایستاتر هستند اما چیدمان مبلمان در آنها دشوارتر است.

 

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس

در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس و دکوراسیون فضاهای معماری، نورپردازی یکی از مهمترین و آخرین تکه های پازل اتمام و نمایش کار است. بدون نور ما چیزی نمیبینیم و با نور زیاد عمق فضا و حجم را به درستی درک نمیکنیم. به عنوان طراح باید بدانید که نورپردازی بیشتر برای ایجاد سایه های مناسب است نه نور!

بنابراین منابع نوری باید از نوع صحیح انتخاب و در جای درست قرارگیرند تا اهداف مورد نظر طراح تأمین شود. به عنوان مثال در برخی محیطها مثل کافه تمرکز نور اهمیت زیادی دارد چرا که در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس کافی شاپ محدوده هر میز لازم است تا حدی حس محرمیت و فضای گفتگوی خصوصی را ایجاد کند بنابراین علاوه بر چیدمان درست مبلمان، نورپردازی ابزار قدرتمندی در این زمینه محسوب می شود.

نورپردازی فضاهای داخلی به عنوانی روشی برای برجسته کردن نقاط قوت در یک فضا و خنتثی کردن پرسپکتیوهای نامناسب احتمالی نیز کاربرد دارد.

نمونه ای از نورپردازی فضای داخلی با تاکید بر فضای میانی و آب در تصاویر زیر مشاهده میکنید

طراحی این رستوران سنتی توسط شرکت طراحی بوم (استودیو بوم) در تبریز انجام شده است.پ

درست است که نورپردازی مصنوعی امتیازات خاص خود را دارد: قابل کنترل است (از لحاظ شدت، رنگ، جهت و نوع منبع نوری) اما انسانها شیفته نور طبیعی هستند به عنوان یک اصل این نکته را در نظر بگیرید که هر فضایی در روز نیاز به روشن کردن چراغ داشته باشد آن فضا، فضای زندگی نیست. بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس فضاهای اداری و تجاری و مسکونی فضاهای غیر نورگیر یا انبار هستند یا سرویس!

انعطاف پذیری در طراحی دکوراسیون داخلی در قشم و بندرعباس

فضاهایی که در آنها زندگی می‌کنیم تا چه اندازه پاسخگوی نیازهای ما هستد؟ آیا قادر هستیم بسته به نیازهای احتمالی خود، فضا را تغییر دهیم؟ در چند دهه اخیر با تغییرات گسترده‌ای در زمینه‌های فرهنگی‌، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در سراسر جهان و کشورمان مواجه هستیم. به تبع این تغییرات مباحثی نظیر پایداری در تمام عرصه‌های زندگی بشر مطرح می‌شوند. گران شدن زمین، رشد جمعیت و کمبود فضا، لزوم طراحی پایدار و تغییر در سبک زندگی، همه و همه اهمیت وجود فضاهای انعطاف‌پذیری که بتوانند همگام با این تغییرات، در طول زمان پاسخگوی تمایلات و نیازهای کاربر باشند را آشکار می‌کنند. مسکن، مکانی‌ست که  دائم در حال تغییر است. خانه به مثابه ظرفیست که مظروف آن گروههای سنی مختلف، گذر زمان، سبک زندگی در حال تغییر و متغییرهایی از این دست هستند. مسکن بایستی پاسخگوی تغییرات و نیازهای انسان از کودکی تا کهنسالی از جمله تغییر در ابعاد خانوار و سلیقه‌های شخصی متفاوت باشد و متناسب با آن، تغییر کند. پیشرفت در تکنولوژی، روشهای ساخت قطعات و مصالح ساختمانی و همچنین مبلمان، هم عاملی برای سوق به انعطاف‌پذیری و هم وسیله‌ای جهت نیل به آن محسوب می‌شود.

 

انعطاف‌پذیری میتواند در قالبهای متفاوتی در مسکن تبلور یابد: "خانه‌ای برای یک عمر" یا "خانه ای برای تمامی نسلها" مساله‌ای که در این خصوص باید به آن توجه کنیم اینست که تمام خصوصیات و ویژگیهای کاربر را از نقطه‌نظر فرهنگی‌ اجتماعی و مهمتر از همه اقتصادی باید در نظر بگیریم. اینکه کاربر ما کیست، چه نیازها و تمایلاتی دارد، چه انتظاراتی از مسکن دارد، چه تغییرات اساسی در طول عمر در زندگیش رخ می‌دهد. رابطه میزان درآمد شخص با ارزش زمین در محله‌ای که در آن زندگی می‌کند چیست (تجربه نشان می‌دهد که معمولا در کشور ما، مردم به محض پیشرفت اقتصاد در زندگیشان، بیشتر تمایل به تغییر محل زندگی به محله‌ای بهتر و مرفه‌تر دارند)

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 118
  • بازدید سال : 749
  • بازدید کلی : 4,099